in

Produse fără zahar: 5 beneficii asupra sănătății organismului

Produse fără zahar: 5 beneficii asupra sănătății organismului

Zahărul este un ingredient problematic pentru organism, atunci când este consumat în exces și pentru intervale mari de timp. Un astfel de consum cauzează o expunere mult mai mare în fața unor probleme de sănătate precum bolile de inimă, diabetul, afecțiunile hepatice sau obezitatea. 

Alimentele care conțin zahar procesat sunt dulciurile, băuturile carbogazoase, îndulcitorii alimentari și alcoolul. Excluzându-le din regimul alimentar, o persoană se poate bucura de un stil de viață mult mai sănătos, indiferent de sex, vârstă, greutate sau stilul de viață. 

Iată care sunt principalele 5 beneficii asociate renunțării la alimentele bogate în zahăr:

1. Reglarea nivelului de zahăr din sânge

Pentru ca organismul să proceseze zahărul din sânge, pancreasul eliberează un hormon numit insulină. Dar atunci când în sânge ajunge zahăr în exces, pancreasul eliberează mai multă insulină, pentru a putea acest proces anormal. Dacă acest lucru se întâmplă cu o frecvență ridicată, organismul poate dezvolta rezistență la insulină. 

Asta înseamnă că nu va mai exista răspuns celular în fata acțiunii insulinei, motiv pentru care zahărul se va acumula în sânge. Rezistența la insulină poate duce la diabet de tip 2, existând mai multe studii ce arată că persoanele care consumă frecvent băuturi îndulcite cu zahăr prezintă un risc ridicat de a dezvolta această afecțiune.

Reducerea aportului de zahăr adăugat, exercițiile fizice și respectarea unei diete sănătoase pot îmbunătăți sensibilitatea la insulină. Asta înseamnă că celulele au nevoie de mai puțină insulină pentru a absorbi zahărul din sânge, ajutând la reglarea nivelului acestuia și la scăderea riscului de diabet.

2. Îmbunătățirea sănătății orale

În timp, bacteriile din cavitatea bucală pot descompune zahărul lipit de dinți pentru a produce un acid. Acest acid distruge treptat suprafața smalțului, cauzând apariția cariilor. Reducerea cantității de zahăr adăugat în dietă, la mai puțin de 10% din caloriile totale asimilate într-o zi,  reduce riscul de a dezvolta carii și alte afecțiuni gingivale. 

Indiferent de aportul de zahar obținut pe baza alimentației, specialiștii recomandă menținerea unei igiene orale optime, prin utilizarea aței dentare, spălarea pe dinți cu o pastă ce conține fluor de două ori pe zi și programarea pentru un consult de rutină la cabinet cel puțin o dată pe an. 

3. Reducerea riscului de afecțiuni hepatice

Studiile arată că un consum excesiv de zahăr adăugat poate fi asociat cu boala ficatului gras non-alcoolic. Chiar dacă ficatul are rolul de a descompune fructoza (un tip de zahăr adăugat), excesul este transformat în cele din urmă în grăsimi. 

Cele mai citite articole

Atunci când există prea multă grăsime stocată la nivelul ficatului, se poate dezvolta afecțiunea pe care am prezentat-o în paragraful anterior, boala hepatică ce nu are legătură cu un posibil consumul excesiv de alcool, infecțiile virale sau otrăvirea cu metale grele. Reducerea aportului de zahăr adăugat poate contribui la reducerea riscului de a dezvolta boli ale ficatului. 

4. Îmbunătățirea sănătății inimii

Dietele cu mai mult de 20% din totalul caloriilor provenite din zaharuri adăugate sunt asociate cu niveluri ridicate ale trigliceridelor, grăsimi prezente sânge. Valorile crescute ale acestora determină un risc ridicat de producere a unor boli de inimă.

Un studiu a examinat asocierea dintre consumul zilnic de zahăr adăugat și riscul de boli ale inimii la peste 11.000 de respondenți, pe parcursul a aproximativ 15 ani. Aportul caloric provenit în proporție de cel puțin 25% din zahăr a cauzat de două ori mai multe șanse de deces, ca urmare a dezvoltării unor boli de inimă, indiferent de vârstă, sex sau nivelul de activitate fizică.

Chiar și în cazul unei greutăți optime, reducerea aportului de zahăr adăugat poate ajuta la menținerea tensiunii arteriale între limitele normale și a trigliceridelor la niveluri sănătoase. Acest lucru poate reduce, de asemenea, riscul de a dezvolta astfel de afecțiuni.

5. Reducerea riscului de depresie

Alimentele consumate pot influenta starea de spirit. De exemplu, dietele sănătoase care pun accentul cereale integrale, pește, nuci și fructe sau legume proaspete sunt asociate cu un risc mai scăzut de manifestare a unor simptome depresive.

Mai multe studii sugerează, de asemenea, că băuturile dulci sunt legate de un risc mai mare de a experimenta astfel de stări. Acest lucru se poate datora faptului că zahărul în exces poate crea dependență: atunci când este consumat, creierul eliberează endorfine și dopamină – hormoni care te fac să te simți bine pe moment, dar care pot afecta echilibrul emoțional. 

Dacă ești predispus la diabet, boli de inimă, boli hepatice, sau alte afecțiuni asociate cu nivelurile ridicate din sânge, este important să excluzi din meniu dulciurile, îndulcitorii sau băuturile carbogazoase. Optează, în schimb pentru produse fără zahar, pe care le poți obține printr-o comandă plasată rapid, la o farmacie online

Cere sfatul medicului specialist pentru a învăța care sunt cele mai bune alternative culinare pentru alimente bogate în zahăr și asigură-te că realizezi controale medicale periodice și analize specifice, pentru a-ți monitoriza in permanență starea de sănătate.

REFERINTE: 

Lindsey DeSoto, RD. “7 Health Benefits of Cutting out Sugar.” Health, www.health.com/nutrition/health-benefits-quitting-sugar. 

Cele mai citite articole

Scris de admin

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Amanetarea aurului la un preț IMBATABIL, doar cu agenția TEZAUR!

Sfaturi pentru viitorii părinți: cum să te pregătești pentru sosirea bebelușului