in

Ce se întâmplă când conduci cu geometria direcției dereglată?

Uneori este suficient să loviți o singură groapă cu mașina dumneavoastră și acel impact să conducă la dezechilibrarea unghiurilor direcției, iar această dereglare poate avea consecințe destul de serioase pentru autovehiculul respectiv, iar consecința poate fi văzută nu doar în costurile de exploatare ci și în cele de siguranță rutieră.

Chiar dacă nu există statistici exact referitoare la numărul de gropi din asfalt sau la numărul de treceri la nivel de cale ferată sau tramvai cu denivelări pronunțate, acestea pot fi întâlnite destul de frecvent. Abordarea acestora cu precauție vă poate scuti de multe griji în privința defecțiunilor ce pot apărea la autovehiculul pe care-l conduceți. Pe de altă parte, există situații în care un astfel de obstacol vă poate lua prin surprindere și să nu mai aveți cum să-l ocoliți. 

Pe lângă gropi și denivelări, principalele responsabile pentru dereglarea unghiurilor direcției, mai există și alți factori care pot contribui la această problemă. Printre aceștia putem aminti lovirea bordurilor în timpul manevrelor de parcare, componente defecte sau uzate ale sistemului de direcții sau suspensii și conducerea imprudentă cu forțarea limitelor vehiculului. Din acest motiv, este bine ca să faceți o verificare periodică a acestora, de preferat la fiecare schimbare de anotimp sau la 10.000 de kilometri. 

Unul dintre semnele care vă vor spune că vehiculul pe care-l conduceți are probleme la nivelul unghiurilor direcției este dar de zgomotele neobișnuite. Dacă veți auzi scârțâituri de anvelope la viraje abordate cu viteze scăzute, deja puteți să suspectați că ar fi probleme de reglaje. De asemenea, dacă la viteze de croazieră pe autostradă veți sesiza că aveți probleme să mențineți direcția sau că vehiculul tinde să baleieze stânga dreapta, atunci cu siguranță că unghiurile direcției sunt dereglate.

Aceste situații cresc riscurile legate de siguranța rutieră. Unul dintre riscuri este și devierea volanului din poziția centrală. Un automobil cu unghiurile direcției reglate ar trebui să mențină o traiectorie dreaptă chiar și atunci când mâinile dumneavoastră nu sunt pe volan. Cu toate acestea, alinierea greșită introduce o deviere sesizabilă la stânga sau la dreapta, în special periculoasă la rularea cu viteze peste 80 km/h, obișnuită pe traseele extraurbane și mai ales pe autostrăzi.

Costurile implicite ale condusului cu unghiurile direcției dereglate sunt semnificative. Uzura neuniformă a pneurilor este un semn clar că vehiculul are o problemă de reglaje. Aceste uzuri pot fi sesizate prin tociri exagerate fie a interiorului fie a exteriorului căii de rulare a anvelopelor. Ignorarea acestor semne nu doar că pune în pericol siguranța rutieră, dar compromite și confortul la volan. În plus, pe lângă faptul că va trebui să achiziționați un set nou de anvelope, veți constata și o creștere consistentă a consumului de carburant. Programarea periodică pentru verificarea și corectarea unghiurilor este de cele mai multe ori mai puțin costisitoare decât un pneu. Iar în cazul în care doar unul dintre cauciucuri a atins un grad de uzură care o face inutilizabilă, deja veți fi obligați să achiziționați și perechea acesteia de pe punte. 

Pentru reglarea unghiurilor direcției trebuie să apelați la un service profesionist care are atât un stand de reglaj cât și o echipă de tehnicieni calificați. Acest proces necesită experiență și nu poate fi realizat acasă, în garaj, sau în fața curții. În plus, odată cu reglarea unghiurilor direcției, tehnicienii vor inspecta și sistemul de suspensii pentru eventuale reparații, asigurând o întreținere corespunzătoare autovehiculului dumneavoastră.Prin urmare, dacă au trecut mai mult de șase luni de la ultimul reglaj al unghiurilor direcției, sau dacă vreunul dintre simptomele amintite mai sus se regăsește în comportamentul vehiculului dumneavoastră, ar fi bine să vă faceți o programare în service. După o scurtă vizită, veți constata că mașina va fi mult mai capabilă să-și mențină direcția și, în plus, va deveni mai confortabilă atât pentru șofer cât și pentru ceilalți pasageri din autovehicul.

Scris de admin

De ce flipchartul rămâne esențial în sălile de ședințe moderne